Prvega januarja 2024 je imel papež Frančišek več homilij, v katerih je govoril o ženskah, vključno z Marijo, in o miru. Pri novoletni maši je tako dejal: »Svet se mora obrniti k materam in ženskam, da bi našel mir, se izvil iz vrtinca nasilja in sovraštva ter si povrnil človeški pogled,« ter da nemirni časi »potrebujejo mater, ki bi znova združila človeštvo«. To so vsekakor zanimive misli, vprašanje pa je, ali bi ravnanje po papeževem nasvetu res prineslo mir in združilo človeštvo. Če bi se obrnili k ženskam in materam, ali bi potem prenehale vojne in druge sovražnosti? Seveda ne! Bi pa se nasilje, sovražnosti in vojne zagotovo končali, če bi ljudje živeli po Desetih Božjih zapovedih, torej ne bi ubijali, kradli, lagali … Uresničevanje teh zapovedi, torej etike življenja, bi vsekakor združilo človeštvo v miru in vojne ter drugo nasilje bi bilo samo še preteklost. Toda papež Frančišek ni predlagal izpolnjevanja Božjih zapovedi, temveč nekaj drugega, kar samo po sebi miru ne more prinesti. Zakaj? Mogoče zato, ker je on eden izmed tistih, ki niso za mir. Za mir pa ni, ker je podprl pobijanje ljudi v Gazi in Ukrajini – tako Ukrajini kot Izraelu je namreč priznal pravico do vojaške obrambe, ki pa vsebuje tudi pobijanje ljudi. Papež Frančišek torej podpira ubijanje ljudi v obeh deželah, čeprav uči zapoved Ne ubijaj! in čeprav stalno govori o miru.
Če bi se papežu res šlo za mir, bi od vseh katolikov zahteval, da takoj prenehajo podpirati vojne in vojaške spopade po svetu. Še posebej bi to zahteval od katoliških politikov, ki so tako ali drugače vpleteni v omenjeni vojni in druge vojaške spopade ter seveda od podjetij vojaško-industrijskega kompleksa, ki jih vodijo katoliki oz. so ti med vodilnimi. Vsekakor bi posebno zahtevo oz. ukaz naslovil na najpomembnejšega katoliškega politika, to je predsednika ZDA, J. Bidna. Temu bi moral odrediti, da mora ZDA takoj nehati podpirati vojne in če tega J. Biden ne bi hotel storiti, bi ga izobčil in poslal v cerkveni večni pekel! Seveda bi sankcioniral tudi ostale katoliške politike in člane cerkve, če bi še naprej podpirali, tudi samo z besedami, obe vojni in druge vojaške spopade. Ali ne bi zelo hitro nastopil mir, če bi katoliki, teh pa je že skoraj milijarda in pol, živeli po Božjih zapovedih? Ali ne bi bil to izjemen vzgled za ostalo človeštvo? Zakaj papež ne zahteva življenja po Božjih zapovedih? Ali ne zastopa Boga na tej Zemlji? Pripomniti je treba še to, da so po cerkvenem nauku vsi katoliki dolžni izpolnjevati ukaze papeža.
Papež je v že omenjeni maši še dejal, da mora vsaka družba spoštovati in ščititi ženske. »Kdor prizadene vsaj eno žensko, preklinja Boga, ki ga je rodila ženska,« je še dodal. Tudi v tem primeru gre za zanimivo misel. Papež pravi, da je Boga rodila ženska. Ali je to res? Če bi bilo, potem bi Bog imel mater in ne bi bil več Bog, temveč bi bila to njegova mati. Bog pa je večen in zato je obstajal pred Marijo, ki je rodila Jezusa in ne Boga.
Vsekakor se je strinjati s tem, da mora vsaka družba spoštovati in ščititi ženske, kot pravi Frančišek. Tisti, ki druge poziva k spoštovanju in zaščiti žensk, mora v smislu zlatega pravila, ki ga uči tudi papež, sam to izvajati. Ali katoliška cerkev spoštuje in ščiti ženske? Nekaj zanimivih izjav o tej tematiki. Sv. Pavel: »Ženska naj se da poučiti tiho in z vso vdanostjo. Ne dovolim pa, da bi ženska poučevala, tudi ne, da bi gospodovala nad moškim. Tiho naj bo.« »Ko vidiš žensko, misli, da je hudič! Je neke vrste pekel«, je dejal papež Pij II. »Ženska je manjvredno bitje, ki ga Bog ni ustvaril po svoji podobi. Naravnemu redu ustreza, da žene služijo možem,« pravi cerkveni oče Avguštin. Sv. Tomaž Akvinski: »Bistvena vrednota žene je v njeni sposobnosti rojevanja in njeni gospodinjski koristi«. »Ženske je narava določila za skupni užitek,« pravi Kapokrates, ustanovitelj samostanov. Ustanovitelj Opus Dei je dejal, da morajo biti ženske kot preproge, po kateri hodijo ljudje. Prva profesorica teologije na svetu dr. Uta Ranke – Heinemann pravi: »Katoliška cerkev že skoraj dva tisoč let ženske ponižuje v plemenske kobile in stroje za rojevanje«. In še: »Vatikan je terarij brez žensk, rezervat v pragozdu, v katerega ima dostop le še devica Marija. Katerakoli druga ženska lahko tja prodre zgolj s sesalnikom.« In še: »Ratzinger je bil tisti, ki je v leta 1992 napisanem katekizmu učil, da je bolje dati svoje hčerke, da jih posilijo, kot pa dovoliti homoseksualne spolne akte. Z njim je cerkev dosegla tudi vrhunec sovraštva do žensk in spolnosti.« Omenjene izjave so povedne in kažejo, kako cerkev spoštuje ženske.
Po katoliškem nauku ženske niso enakopravne z moškimi, so jim podrejene in jim morajo služiti. Še bolj kot »navadnim« moškim pa so ženske podrejene cerkvenemu kleru, torej duhovnikom! Cerkev je ženske skozi vso svojo zgodovino zaničevala, poniževala, izkoriščala in tudi ubijala. Poniževanje in zaničevanje žensk se nadaljujeta tudi v sedanjem času, vendar na bolj prefinjen način. Cerkev namreč ni spremenila svojega negativnega biblijskega nauka o ženskah, ta ostaja enak. Zanimivo mnenje ima svetovni znani katoliški teolog Hans Küng: »Komaj kje je še kakšna velika ustanova, ki bi v naših demokratičnih časih z drugače mislečimi in kritiki iz lastnih vrst ravnala tako ljudomrzno in nobena tako ne diskriminira žensk – s prepovedovanjem preprečevanja nosečnosti, porok duhovnikov in mašniške posvetitve žensk. Nobena ne polarizira družbe in politike tako močno ter po vsem svetu z rigorističnimi stališči glede splava, homoseksualnosti, evtanazije in podobnega. Vse to pa s sijem nezmotljivosti, kot da bi šlo za voljo Boga samega.« Ali niso zato papeževe besede o spoštovanju žensk navaden piar, s katerim želi cerkev samo izboljšati svojo javno podobo?
Pa še nekaj. Papež Frančišek je istega dne, vendar med drugo homilijo dejal, da nihče bolje od Marije, matere ne pozna nujnih potreb otrok. Marija bolje pozna nujne potrebe otrok kot Bog? Ali se papež šali?